04 Jun
2016‘कहाठगठती दिनहर॒ अमà¥à¤¬à¤° गà¥à¤°à¥à¤™à¤¦à¥à¤µà¤¾à¤°à¤¾ चार दशकà¤à¤¨à¥à¤¦à¤¾ लामो अवधिमा रचिà¤à¤•à¤¾ पà¥à¤°à¤•à¤¾à¤¶à¤¿à¤¤ रचनाहरà¥à¤•à¥‹ सङà¥à¤•à¤²à¤¿à¤¤ कृति हो । यसमा संसà¥à¤®à¤°à¤£à¤¾à¤¤à¥à¤®à¤•, आतà¥à¤®à¤ªà¤°à¤• र विषयपरक गरी जमà¥à¤®à¤¾ २६ वटा रचनाहरॠपरेका छनॠ। यसबाहेक शङà¥à¤•à¤° लामिछाने र अगमसिंह गिरीले अमà¥à¤¬à¤° गà¥à¤°à¥à¤™à¤•à¤¾ बारेमा लेखेका दà¥à¤ˆà¤µà¤Ÿà¤¾ लेखहरà¥à¤²à¤¾à¤ˆ पनि à¤à¤¤à¤¿à¤¹à¤¾à¤¸à¤¿à¤• दसà¥à¤¤à¤¾à¤µà¥‡à¤œà¤•à¤¾ रà¥à¤ªà¤®à¤¾ à¤à¥‚मिकामा राखिà¤à¤•à¥‹ छ । विà¤à¤¿à¤¨à¥à¤¨ कालखणà¥à¤¡à¤®à¤¾ समकालीन साहितà¥à¤¯, बागीना, मधà¥à¤ªà¤°à¥à¤•, रà¥à¤ªà¤°à¥‡à¤–ा, गोरखापतà¥à¤°, कानà¥à¤¤à¤¿à¤ªà¥à¤°à¤²à¤—ायतका पतà¥à¤°à¤ªà¤¤à¥à¤°à¤¿à¤•à¤¾à¤®à¤¾ पà¥à¤°à¤•à¤¾à¤¶à¤¿à¤¤ यस पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤•à¤®à¤¾ रहेका रचनाहरà¥à¤•à¥‹ सङà¥à¤•à¤²à¤¨ र समà¥à¤ªà¤¾à¤¦à¤¨ यà¥à¤µà¤¾ पतà¥à¤°à¤•à¤¾à¤° देवेनà¥à¤¦à¥à¤° à¤à¤Ÿà¥à¤Ÿà¤°à¤¾à¤ˆà¤²à¥‡ गरेका छनॠ।
सà¥à¤µà¤°, शबà¥à¤¦ र सङà¥à¤—ीत तीनै विधामा समानरà¥à¤ªà¤®à¤¾ सकà¥à¤°à¤¿à¤¯ गà¥à¤°à¥à¤™ नेपाली साङà¥à¤—ीतिक कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤®à¤¾ पूरà¥à¤µà¥€à¤¯ र पाशà¥à¤šà¤¾à¤¤à¥à¤¯ दà¥à¤µà¥ˆ शैलीमा गहिरो जà¥à¤žà¤¾à¤¨ राखà¥à¤¨à¥‡ सङà¥à¤—ीतजà¥à¤žà¤•à¤¾ रà¥à¤ªà¤®à¤¾ परिचित छनॠ। जनà¥à¤®à¤¥à¤²à¥‹ दारà¥à¤œà¤¿à¤²à¤¿à¤™à¤¦à¥‡à¤–ि करà¥à¤®à¤¥à¤²à¥‹ काठमाडौà¤à¤¸à¤®à¥à¤®à¤•à¥‹ आफà¥à¤¨à¥‹ लामो साङà¥à¤—ीतिक यातà¥à¤°à¤¾à¤•à¤¾ कà¥à¤°à¤®à¤®à¤¾ उनले पà¥à¤°à¤µà¤¾à¤¸à¥€ नेपालीको पीडादेखि नेपाली कानà¥à¤›à¤¾-कानà¥à¤›à¥€à¤•à¥‹ पà¥à¤°à¥‡à¤® पà¥à¤°à¤¸à¤™à¥à¤—लाई आफà¥à¤¨à¤¾ सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤®à¤¾ समेटà¥à¤¨ à¤à¥à¤¯à¤¾à¤à¤•à¤¾ छनॠ। उनी नेपाली साङà¥à¤—ीतिक फाà¤à¤Ÿà¤®à¤¾ सà¥à¤µà¤°à¥à¤£à¤•à¤¾à¤²à¥€à¤¨ यà¥à¤— à¤à¤¨à¥‡à¤° चिनिने कालखणà¥à¤¡à¤•à¤¾ पà¥à¤°à¤¤à¤¿à¤à¤¾à¤µà¤¾à¤¨à¥ शà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿà¤¾ हà¥à¤¨à¥ । à¤à¥‚पी शेरचन, शङà¥à¤•à¤° लामिछाने, अगमसिंह गिरी, ईशà¥à¤µà¤°à¤¬à¤²à¥à¤²à¤, वैरागी काइà¤à¤²à¤¾, हरिà¤à¤•à¥à¤¤ कटà¥à¤µà¤¾à¤², नारायणगोपाल, अरà¥à¤£à¤¾ लामा आदिसà¤à¤— साङà¥à¤—ीतिक सहयातà¥à¤°à¤¾ गरà¥à¤¨à¥‡ सà¥à¤…वसर पाà¤à¤•à¤¾ गà¥à¤°à¥à¤™à¤®à¤¾ उनका समकालीन कलापà¥à¤°à¥‡à¤®à¥€ मितà¥à¤°à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ सà¥à¤ªà¤·à¥à¤Ÿ पà¥à¤°à¤à¤¾à¤µ à¤à¥‡à¤Ÿà¤¿à¤¨à¥à¤› । यो पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤•à¤²à¤¾à¤ˆ अगमसिंह गिरी, शङà¥à¤•à¤° लामिछाने र इनà¥à¤¦à¥à¤°à¤¬à¤¹à¤¾à¤¦à¥à¤° राईका नाममा समरà¥à¤ªà¤¿à¤¤ गरà¥à¤¨à¤¾à¤²à¥‡ पनि उनको साहितà¥à¤¯à¤¿à¤• वà¥à¤¯à¤•à¥à¤¤à¤¿à¤¤à¥à¤µà¤¹à¤°à¥à¤¸à¤à¤— सà¥à¤¥à¤¾à¤ªà¤¿à¤¤ गहिरो समà¥à¤¬à¤¨à¥à¤§à¤•à¥‹ महतà¥à¤µ खà¥à¤²à¥à¤› । अगमसिंह, शङà¥à¤•à¤° र à¤à¥‚पी त उनको सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤¤à¥à¤®à¤• कà¥à¤·à¤®à¤¤à¤¾à¤²à¤¾à¤ˆ उरà¥à¤œà¤¾ दिने मातà¥à¤° नà¤à¤ˆ दà¥à¤ˆà¤šà¤¾à¤° घà¥à¤Ÿà¥à¤•à¥‹ मारी दà¥:ख-सà¥à¤– साटà¥à¤¨à¥‡ अनà¥à¤¤à¤°à¤™à¥à¤— मितà¥à¤° नै थिठ।
मनà¤à¤¿à¤¤à¥à¤°à¤•à¤¾ à¤à¤¾à¤µà¤¨à¤¾ र जीवनका अनà¥à¤à¥‚तिहरà¥à¤²à¤¾à¤ˆ कहिले लहर त कहिले तरङà¥à¤®à¤¾ ढाली सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤¤à¥à¤®à¤• आकार दिने कà¥à¤°à¤®à¤®à¤¾ गà¥à¤°à¥à¤™à¤²à¥‡ जनà¥à¤®à¥‡à¤¹à¥à¤°à¥à¤•à¥‡à¤•à¥‹ ठाà¤à¤‰ मातà¥à¤° होइन, आफूà¤à¤¿à¤¤à¥à¤°à¤•à¥‹ कलाकारिता जोगाउन बेगà¥à¤²à¥ˆ असà¥à¤¤à¤¿à¤¤à¥à¤µ खोजिरहेको सङà¥à¤˜à¤°à¥à¤·à¤°à¤¤ परिवेश पनि तà¥à¤¯à¤¾à¤—à¥à¤¨à¥ परà¥à¤¯à¥‹ । जà¥à¤¨ à¤à¤‰à¤Ÿà¤¾ कलाकारà¤à¤¿à¤¤à¥à¤°à¤•à¥‹ संवेदनालाई कहिले उरà¥à¤œà¤¾ दिने त कहिले पीडा दिने कारण बनà¥à¤¨ पà¥à¤—à¥à¤¯à¥‹ । यो कृति पनि तà¥à¤¯à¤¹à¥€ उरà¥à¤œà¤¾ र पीडारà¥à¤ªà¥€ संवेदनाको उपज हो । यसमा सङà¥à¤•à¤²à¤¿à¤¤ रचनाहरà¥à¤®à¤¾ ‘बनà¥à¤¦à¥ˆ रहà¥à¤¯à¥‹ बालà¥à¤•à¥‹à¤¨à¥€’, ‘à¤à¤‰à¤Ÿà¤¾ तà¥à¤šà¥à¤› समà¥à¤à¤¨à¤¾’, ‘गीत सà¥à¤¨à¤¾à¤‰à¤¨à¥ˆ सकिनऒ कà¥à¤°à¤®à¤¶: शङà¥à¤•à¤°, अगमसिंह र उतà¥à¤¤à¤® कà¥à¤à¤µà¤°à¤•à¥‹ मृतà¥à¤¯à¥à¤ªà¤¶à¥à¤šà¤¾à¤¤à¥ उनीहरà¥à¤•à¥‹ सà¥à¤®à¥ƒà¤¤à¤¿à¤®à¤¾ रचिà¤à¤•à¤¾ संसà¥à¤®à¤°à¤£à¤¾à¤¤à¥à¤®à¤• लेख हà¥à¤¨à¥ । तà¥à¤¯à¤¸à¥à¤¤à¥ˆ ‘कहाठगठती दिनहर॒ शीरà¥à¤·à¤•à¤•à¥‹ लेखमा चाहिठलेखकले à¤à¥‚पी, शङà¥à¤•à¤° र अगमसिंहका पà¥à¤°à¤¸à¤™à¥à¤—हरà¥à¤²à¤¾à¤ˆ विषय बनाà¤à¤•à¤¾ छनॠ। यो लेख जीवित छà¤à¤¦à¥ˆ कलाकार वा सà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿà¤¾à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ महतà¥à¤µ नबà¥à¤à¥à¤¨à¥‡ र सही मूलà¥à¤¯à¤¾à¤™à¥à¤•à¤¨ नहà¥à¤¨à¥‡ तर मृतà¥à¤¯à¥à¤ªà¤›à¤¿ उनीहरà¥à¤²à¤¾à¤ˆ महानॠघोषित गरिने परिपाटीमाथिको वà¥à¤¯à¤™à¥à¤—à¥à¤¯à¤¸à¤®à¥‡à¤¤ हो । ‘फजà¥à¤²à¥ à¤à¥ˆà¤¯à¤¾’ र ‘हिरो र आशà¥à¤µà¤¾à¤¸à¤¨’ पनि वà¥à¤¯à¤•à¥à¤¤à¤¿à¤²à¤¾à¤ˆ केनà¥à¤¦à¥à¤°à¤¬à¤¿à¤¨à¥à¤¦à¥ बनाई रचिà¤à¤•à¤¾ लेखहरॠहà¥à¤¨à¥ । यी यसà¥à¤¤à¤¾ साधारण पातà¥à¤°à¤¹à¤°à¥ हà¥à¤¨à¥ जसले उनको मनमा मातà¥à¤° नà¤à¤ˆ सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤®à¤¾à¤¸à¤®à¥‡à¤¤ गहिरो पà¥à¤°à¤à¤¾à¤µ पारेका छनॠ।
मानव-हृदयà¤à¤¿à¤¤à¥à¤°à¤•à¤¾ सà¥à¤µà¤šà¥à¤› à¤à¤¾à¤µà¤¨à¤¾ र मानवीय संवेदनालाई सङà¥à¤—ीत वा सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤•à¥‹ पà¥à¤°à¤®à¥à¤– सà¥à¤°à¥‹à¤¤ मानà¥à¤¨à¥‡ गà¥à¤°à¥à¤™à¤•à¤¾ लागि गीतसङà¥à¤—ीत गाà¤à¤° छोडिदिने विषय मातà¥à¤° होइन à¤à¤¨à¥à¤¨à¥‡ कà¥à¤°à¤¾à¤²à¤¾à¤ˆ ‘सङà¥à¤—ीत र उतà¥à¤¤à¤°à¤¦à¤¾à¤¯à¤¿à¤¤à¥à¤µ’, ‘हारमोनियम: पà¥à¤°à¤¸à¤¿à¤¦à¥à¤§ अà¤à¤¾à¤—ी बाजा’, ‘अनà¥à¤¤à¤°à¥à¤µà¤¾à¤°à¥à¤¤à¤¾ अनà¥à¤à¤µ’ ‘जीवनजतà¥à¤¤à¤¿à¤•à¥ˆ नजिक !’ ‘सङà¥à¤—ीतमा पà¥à¤°à¤µà¤¿à¤§à¥€à¤•à¤°à¤£’, ‘इचà¥à¤›à¥à¤•à¤²à¤¾à¤ˆ शà¥à¤à¥‡à¤šà¥à¤›à¥à¤•à¤•à¥‹ पतà¥à¤°’, ‘शासà¥à¤¤à¥à¤°à¥€à¤¯ गायन’, ‘किन म सङà¥à¤—ीत गरà¥à¤›à¥ ?’ जसà¥à¤¤à¤¾ लेखमा वà¥à¤¯à¤•à¥à¤¤ गमà¥à¤à¥€à¤° विचारहरà¥à¤²à¥‡ पà¥à¤·à¥à¤Ÿà¤¿à¤¸à¤®à¥‡à¤¤ गरेका छनॠ। विशà¥à¤µà¤¸à¤™à¥à¤—ीतका हसà¥à¤¤à¥€à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ सङà¥à¤˜à¤°à¥à¤· र सफलता-असफलताका दृषà¥à¤Ÿà¤¾à¤¨à¥à¤¤à¤¹à¤°à¥ बà¥à¤¨à¥‡à¤° नेपाली परिपà¥à¤°à¥‡à¤•à¥à¤·à¥à¤¯à¤®à¤¾ रचिà¤à¤•à¥‹ ‘सङà¥à¤—ीत र उतà¥à¤¤à¤°à¤¦à¤¾à¤¯à¤¿à¤¤à¥à¤µ’ शीरà¥à¤·à¤•à¤•à¥‹ लेखमा नेपालमा विदेशी सà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿà¤¾à¤•à¤¾ सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾ तथा रचनाहरॠपढà¥à¤¨à¥‡ परà¥à¤¯à¤¾à¤ªà¥à¤¤ अवसर र वातावरण नहà¥à¤¨à¥ पनि नेपाली सङà¥à¤—ीतको विकास वा विसà¥à¤¤à¤¾à¤° नहà¥à¤¨à¥à¤•à¥‹ à¤à¤‰à¤Ÿà¤¾ पà¥à¤°à¤®à¥à¤– कारण मानà¥à¤¦à¥ˆ उनी à¤à¤¨à¥à¤›à¤¨à¥, ‘यहाà¤à¤¨à¥‡à¤° यो कसà¥à¤¤à¥‹ विडमà¥à¤¬à¤¨à¤¾ à¤à¤¨à¥‡ उनीहरॠपहिला रिकरà¥à¤¡ अथवा पà¥à¤°à¤¦à¤°à¥à¤¶à¤¨à¥€ कà¥à¤°à¤¿à¤¯à¤¾ सà¥à¤¨à¥à¤›à¤¨à¥ र तà¥à¤¯à¤¸à¤¬à¤¾à¤°à¥‡ रिà¤à¥à¤¯à¥‚ आदि लेखà¥à¤›à¤¨à¥ र हामीहरॠती बासी रिà¤à¥à¤¯à¥‚हरॠपढà¥à¤›à¥Œà¤, मातà¥à¤° पढà¥à¤›à¥Œà¤, सà¥à¤¨à¥à¤¨ पाउà¤à¤¦à¥ˆà¤¨à¥Œà¤ ।’ तà¥à¤¯à¤¸à¥à¤¤à¥ˆ ‘सङà¥à¤—ीतमा पà¥à¤°à¤µà¤¿à¤§à¥€à¤•à¤°à¤£’ शीरà¥à¤·à¤•à¤•à¥‹ लेखमा उनले केवल लोकसङà¥à¤—ीतलाई विशà¥à¤¦à¥à¤§ नेपाली सङà¥à¤—ीत मानेर नेपाली सङà¥à¤—ीत कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤•à¥‹ विकास नहà¥à¤¨à¥‡ तरà¥à¤• अघि सारà¥à¤¦à¥ˆ à¤à¤¨à¥‡à¤•à¤¾ छनà¥, ‘लोकसङà¥à¤—ीत पूरà¥à¤£à¤°à¥à¤ªà¥‡à¤£ सङà¥à¤—ीत वà¥à¤¯à¤¾à¤•à¤°à¤£à¤•à¥ˆ हिसाबले पनि सानो छ, कारण यसको परिवेश जà¥à¤¨à¤¸à¥à¤•à¥ˆ हिसाबले पनि सानो छ । सानो र सरल हà¥à¤¨à¥ नै वासà¥à¤¤à¤µà¤®à¤¾ लोकसङà¥à¤—ीतको मौलिकता तथा सौनà¥à¤¦à¤°à¥à¤¯ पनि हो तथापि लोकसङà¥à¤—ीतले मातà¥à¤° साङà¥à¤—ीतिक सà¤à¥à¤¯à¤¤à¤¾ तथा संसà¥à¤•à¥ƒà¤¤à¤¿à¤²à¤¾à¤ˆ समृदà¥à¤§à¤¶à¤¾à¤²à¥€ पारà¥à¤¨ सकà¥à¤¦à¥ˆà¤¨ ।’
यसबाहेक ‘अनà¥à¤¤à¤°à¥à¤µà¤¾à¤°à¥à¤¤à¤¾ र अनà¥à¤à¤µ’ र ‘सà¥à¤¨à¤•à¥‹ तारा खसाउने गीत’ शीरà¥à¤·à¤•à¤•à¤¾ लेखहरà¥à¤®à¤¾ गà¥à¤°à¥à¤™à¤²à¥‡ सरà¥à¤œà¤• à¤à¤à¤•à¤¾ कारणले मातà¥à¤° à¤à¥‹à¤—à¥à¤¨à¥ परेका तिकà¥à¤¤à¤¤à¤¾à¤¹à¤°à¥ ओकलेका छनॠजà¥à¤¨ निकै मारà¥à¤®à¤¿à¤• लागà¥à¤›à¤¨à¥ । अनà¥à¤¤à¤°à¥à¤µà¤¾à¤°à¥à¤¤à¤¾à¤•à¤¾à¤°à¤•à¤¾ सूतà¥à¤°à¤¾à¤¤à¥à¤®à¤• पà¥à¤°à¤¶à¥à¤¨à¤¹à¤°à¥à¤¦à¥‡à¤–ि आजित गà¥à¤°à¥à¤™ अनà¥à¤¤à¤°à¥à¤µà¤¾à¤°à¥à¤¤à¤¾ दिà¤à¤¦à¤¾ à¤à¤¨à¥‡à¤•à¥‹ कà¥à¤°à¤¾ र पà¥à¤°à¤•à¤¾à¤¶à¤¿à¤¤ à¤à¤à¤ªà¤›à¤¿à¤•à¤¾ कà¥à¤°à¤¾à¤¹à¤°à¥à¤®à¤¾ हà¥à¤¨à¥‡ हेरफेरले कलाकारहरॠ‘बलिको बोको’ हà¥à¤¨à¥à¤ªà¤°à¥‡à¤•à¥‹ गà¥à¤¨à¤¾à¤¸à¥‹ पोखà¥à¤¦à¥ˆ à¤à¤¨à¥à¤›à¤¨à¥, ‘अनà¥à¤¤à¤°à¥à¤µà¤¾à¤°à¥à¤¤à¤¾ नदिउठत आफू अहङà¥à¤•à¤¾à¤°à¥€, असामाजिक र असहयोगी ठहरिने ! दिउठà¤à¤¨à¥‡ आफà¥à¤¨à¥‹ बà¤à¤šà¥‡à¤–à¥à¤à¤šà¥‡à¤•à¥‹ छवि नै चौपट हà¥à¤¨à¥‡ !’
सà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿà¤¾à¤²à¤¾à¤ˆ आफà¥à¤¨à¥‹ सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤ªà¥à¤°à¤¤à¤¿ नरामà¥à¤°à¥‹ हà¥à¤à¤¦à¤¾à¤¹à¥à¤à¤¦à¥ˆ त मोह हà¥à¤¨à¥à¤› à¤à¤¨à¥‡ à¤à¤¨à¥ सबैले रà¥à¤šà¤¾à¤à¤•à¥‹ आफà¥à¤¨à¥‹ सिरà¥à¤œà¤¨à¤¾à¤²à¤¾à¤ˆ अरॠकसैको नाममा सà¥à¤¨à¥à¤¨à¥/पढà¥à¤¨à¥à¤ªà¤°à¥à¤¦à¤¾à¤•à¥‹ दà¥:खद अनà¥à¤à¥‚ति कसà¥à¤¤à¥‹ हà¥à¤¨à¥à¤› होला ? गà¥à¤°à¥à¤™à¤•à¥‹ ‘सà¥à¤¨à¤•à¥‹ तारा खसाउने गीत’ शीरà¥à¤·à¤•à¤•à¥‹ लेख पढà¥à¤¦à¤¾ पà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿ हà¥à¤¨à¥à¤› । सनॠ१९६८ तिर गà¥à¤°à¥à¤™à¤•à¥‹ शबà¥à¤¦/सङà¥à¤—ीतमा नारायणगोपाल र अरà¥à¤£à¤¾ लामाले गाà¤à¤•à¥‹ ‘ठकानà¥à¤›à¤¾ मलाई नको तारा खसाइ देउ न…’ बोलको गीतलाई पासाङ वागà¥à¤¬à¤²à¤•à¥‹ शबà¥à¤¦ à¤à¤¨à¥€ ‘सङà¥à¤—ीत माधà¥à¤°à¥€ समà¥à¤à¤¾à¤‰à¤¨à¥€’ नामक सà¥à¤®à¤¾à¤°à¤¿à¤•à¤¾à¤®à¤¾ पढेपछि उनले यस गीतको पà¥à¤°à¤¸à¤™à¥à¤— कोटà¥à¤¯à¤¾à¤‰à¤¨ बाधà¥à¤¯ à¤à¤à¤•à¥‹ उलà¥à¤²à¥‡à¤– गरेका छनॠ। अठतीसको दशकमा रेडियो नेपालमा रेकरà¥à¤¡ à¤à¤à¤•à¥‹ नारायणगोपालको सà¥à¤µà¤° र गà¥à¤°à¥à¤™à¤•à¥ˆ शबà¥à¤¦/सङà¥à¤—ीत रहेको ‘मेरो आà¤à¤–ामा राखà¥à¤¨à¥‡ फूलबारी छैन…’ बोलको गीतसमेत कवि à¤à¤µà¤‚ गीतकार हरिà¤à¤•à¥à¤¤ कटà¥à¤µà¤¾à¤²à¤•à¥‹ नाममा बजà¥à¤¨à¥‡ गरेकोले पनि उनलाई लेख लेखà¥à¤¨ बाधà¥à¤¯ बनाà¤à¤•à¥‹ à¤à¤¨à¥à¤›à¤¨à¥ उनी ।
वासà¥à¤¤à¤µà¤®à¤¾ यो लेख उनको पीडा मातà¥à¤° नà¤à¤ˆ नेपाली सङà¥à¤—ीत कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤®à¤¾ विदà¥à¤¯à¤®à¤¾à¤¨ पà¥à¤°à¤¤à¤¿à¤²à¤¿à¤ªà¤¿ अधिकारको अवसà¥à¤¥à¤¾ र यसपà¥à¤°à¤¤à¤¿ सà¥à¤µà¤¯à¤‚ सà¥à¤°à¤·à¥à¤Ÿà¤¾à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ निरीहता à¤à¤µà¤‚ निषà¥à¤•à¥à¤°à¤¿à¤¯à¤¤à¤¾ à¤à¤²à¥à¤•à¤¾à¤‰à¤¨à¥‡ रचना पनि हो । नेपाली साङà¥à¤—ीतिक फाà¤à¤Ÿà¤®à¤¾ योगà¥à¤¯ वà¥à¤¯à¤•à¥à¤¤à¤¿à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ कमी नà¤à¤ पनि यस कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤®à¤¾ à¤à¤à¤•à¤¾ समसà¥à¤¯à¤¾ र समà¥à¤à¤¾à¤µà¤¨à¤¾à¤¹à¤°à¥à¤¬à¤¾à¤°à¥‡ गमà¥à¤à¥€à¤° रà¥à¤ªà¤®à¤¾ कलम चलाउने वà¥à¤¯à¤•à¥à¤¤à¤¿à¤¹à¤°à¥à¤•à¥‹ खाà¤à¤šà¥‹ रहेको अवसà¥à¤¥à¤¾à¤®à¤¾ यो पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤• सहायक हà¥à¤¨à¥‡ आशा गरà¥à¤¨ सकिनà¥à¤› । तर समà¥à¤ªà¤¾à¤¦à¤¿à¤¤ कृति à¤à¤à¤° पनि शà¥à¤¦à¥à¤§à¤¾à¤¶à¥à¤¦à¥à¤§à¥€à¤®à¤¾ परà¥à¤¯à¤¾à¤ªà¥à¤¤ धà¥à¤¯à¤¾à¤¨ दिइà¤à¤•à¥‹ देखिà¤à¤¦à¥ˆà¤¨ । पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤•à¤®à¤¾ ०४६ सालको राजनीतिक परिवरà¥à¤¤à¤¨à¤ªà¤›à¤¿ नेपाली सञà¥à¤šà¤¾à¤° कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤•à¥‹ विकास र विसà¥à¤¤à¤¾à¤°à¤²à¥‡ साङà¥à¤—ीतिक कà¥à¤·à¥‡à¤¤à¥à¤°à¤®à¤¾ पà¥à¤°à¥à¤¯à¤¾à¤à¤•à¥‹ योगदानबारे चरà¥à¤šà¤¾ गरिà¤à¤•à¥‹ छैन । जà¥à¤¨ पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤•à¤•à¥‹ कमजोर पकà¥à¤· हो । तथापि, पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤• सà¥à¤—म सङà¥à¤—ीतका नयाà¤-पà¥à¤°à¤¾à¤¨à¤¾ पà¥à¤¸à¥à¤¤à¤¾à¤•à¤¾ लागि उपयोगी छ नै, साहितà¥à¤¯à¤¿à¤• दृषà¥à¤Ÿà¤¿à¤•à¥‹à¤£à¤²à¥‡ पनि महतà¥à¤µà¤ªà¥‚रà¥à¤£ छ ।